شناسهٔ خبر: 30362 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

زمستانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در جلسه راهداری عنوان کرد:

در راستای تمرکززدایی، ادارات راهداری استان قم به سه اداره تقسیم شد

جلسه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم گفت: اولویت نخست راهداری زمستانی، جلوگیری از انسداد محورهای جاده‌ای استان در فصول بارش است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، در جلسه‌ای که به منظور هماهنگی بهتر جهت راهداری زمستانی با حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط و به ریاست معاون امور عمرانی استانداری قم تشکیل شد، محسن بهشتی طی سخنانی گفت: الحاق راهداری به ادارات کل راهداری حمل و نقل را امری در راستای تمرکز در امر ایمن‌سازی و تسهیل ترافیک سفرهای برون‌شهری دانست و با توجه به تمرکز به وجود آمده می‌توان از امکانات بخش خصوصی (مجتمع‌های رفاهی جاده‌ای) در راستای احداث پاسگاه‌های پلیس‌راه استفاده کرد.

وی گفت: امیدواریم با وفاق و همدلی خوبی که در بین مسئولان ذی‌ربط وجود دارد شاهد زمستانی بدون حوادث جاده‌ای باشیم.

ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان طی سخنانی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص کسب آمادگی‌های لازم جهت راهداری زمستانی، افزود: گرچه اقلیم جغرافیایی استان قم در قیاس با برخی استان‌های دیگر کوچک است اما راه‌های مواصلاتی آن در زمینه تردد کالا در رتبه نخست و جابجایی مسافر حائز رتبه دوم کشوری است.

وی در ادامه گفت: تعمیرات اساسی و اورهال بیش از ۱۱۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری، دپو مقادیر متنابهی ماسه و نمک در انبار راهدارخانه‌ها، تجهیز و آماده‌سازی راهدارخانه‌ها و.... اقداماتی است که در راستای نخستین تجربه راهداری زمستانی پس از الحاق راهداری به ادارات کل حمل و نقل در استان انجام شده است.

جمالی به وضعیت مناسب و آمادگی خوب راهداری استان جهت استقبال از زمستان اشاره کرد و تصریح کرد: این قابلیت در حوزه راهداری استان قم وجود دارد که به عنوان استان معین بتواند در مواقع ضروری به استان‌های هم‌جوار در امر راهداری زمستانی خدمات ارائه دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان بیان کرد: اولویت نخست در امر راهداری زمستانی جلوگیری از انسداد محورهای جاده‌ای طی فصول بارش است که به همین منظور و در راستای تمرکززدایی و تسریع در امدادرسانی ادارات راهداری استان به سه اداره تقسیم گردید.

جمالی در پایان خواستار همراهی و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های ذی‌ربط و مسئول در استان جهت طرح راهداری زمستانی شد.

در ادامه این جلسه یحیی زارع مدیرکل هواشناسی استان به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در خصوص شرایط آب و هوایی استان قم طی فصول پاییز و زمستان پرداخت و گفت: شرایطی نرمال و متعادلی از نظر بارش برای استان پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه به بحث تغییرات اقلیمی استان پرداخت و گفت: از آیتم‌های این تغییرات، شدت بارش نزولات جوی در کوتاه‌مدت است که موجب جاری شدن سیل می‌گردد.

سرهنگ جمشید راد فرمانده پلیس‌راه استان قم نیز در این جلسه اظهار کرد: حجم اصلی مسئولیت و انجام وظایف در طرح راهداری زمستانی نخست بر دوش کارکنان راهداری و بعد عوامل پلیس‌راه است که جا دارد از زحمات آنان قدردانی به عمل آید.

وی در ادامه به تردد ۲۱ میلیون خودرو طی شش‌ماهه نخست امسال در محورهای جاده‌ای استان اشاره کرد و گفت: به واسطه زحمات خادمان عرصه جاده است که با این حجم از تردد طی برهه زمانی مذکور شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.

نظر شما